Usein kysytyt kysymykset

1. Milloin kesäleirien ilmoittautumiset alkavat?

- Vuonna 2025 kesän leireille ilmoittautuminen alkaa helmikuun alussa. Espoon, Vantaan ja Helsingin 4H-yhdistysten jäsenet pääsevät ennakkoilmoittautumaan leireille muutama päivä ennen kaikille avoimen ilmoittautumisen alkamista. llmoittautumisten alkamisesta ilmoitetaan sosiaalisen median kanavissamme ja verkkosivuillamme. Jäsenet saavat tiedon myös sähköisessä jäsenkirjeessä.

2. Miten leirille ilmoittaudutaan?

- Jokaiselle leirille tulee oma sivu leirit-osion alle ja sivulta löytyy ilmoittautumislomake sivun alalaidasta. Jos lomaketta ei näy, leiri on jo täynnä.

3. Mistä tiedän, että ilmoittautuminen on onnistunut?

- Kun ilmoittaudut lomakkeella leirille, saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Tarkistathan myös sähköpostin roskapostikansion, mikäli viestiä ei löydy.

4. Leiri on jo täynnä. Voinko ilmoittautua varasijalle jonottamaan leiripaikkaa?

- Kyllä. Voit ilmoittautua varasijalle täyttämällä varasijalomakkeen. Varasijalomake ilmestyy leirin ilmoittautumislomakkeen paikalle sen jälkeen, kun varsinainen leiri-ilmoittautuminen on mennyt täyteen. Otamme yhteyttä varasijalomakkeen täyttäneisiin mahdollisen leiripaikan vapautuessa ilmoittautumisjärjestyksessä. Varasijalle ilmoittautuminen ei takaa leiripaikkaa.

5. En muista, mille leirille ilmoitin lapseni. Mistä saan tiedon?

- Olet saanut sähköpostiisi vahvistusviestin, josta voit tarkastaa, mille leirille lapsi on ilmoitettu. Tarkistathan myös roskapostikansion. Jos vahvistusta ei löydy, voitte olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen emma.kuusjarvi@4h.fi. Tiedusteluihin vastataan kahden arkipäivän kuluessa.

6. Mistä tiedän, että leiri järjestetään?

- Kaikki leirimme lähtökohtaisesti järjestetään. Mikäli leiri kuitenkin joudutaan perumaan yhdistyksestä riippumattomista syistä, olemme asiakkaaseen henkilökohtaisesti yhteydessä.

7. Tarjotaanko leirillä ruokaa?

- Leirin hintaan ei sisälly ruokaa. Leiriläinen voi tuoda leirille omat eväät tai hänelle voidaan tilata valmiit ruoat yhteistyökumppanimme Mehiläisen ateriapalvelun kautta. Ateriapalvelun hinta on 8,00-8,50e/päivä. Ateriapalvelun tilaus tehdään ilmoittautumislomakkeen täytön yhteydessä.

- Leiripäivän aikana syödään lounas sekä iltapäivällä pienempi välipala. Leiripaikkojen varustukseen kuuluu jääkaappi ja mikroaaltouuni. Huomaathan, että kotieläinpihoillamme ei ole erillistä keittiötä. Leiriläinen tuo leirille mukanaan omat ruokailuvälineet.

8. Lapseni ei pääsekään leirille, mitä teen?

-  Leirin voi perua Pääkaupunkiseudun 4H:n peruutusehtojen mukaisesti. Leirin voi myös halutessaan vaihtaa toiseen leiriin, mikäli muilla leireillä on tilaa. Vaihto toiseen leiriin on mahdollinen toukokuun alkuun asti. Olethan tällaisessa tilanteessa yhteydessä hallinto- ja viestintäkoordinaattoriimme Roosa Nissiseen puhelimitse arkisin klo 9-15, p. 050 337 4244, tai sähköpostitse osoitteeseen roosa.nissinen@4h.fi.

9. En ole saanut leirilaskua, miten toimin?

- Olet saanut MobilePay-maksuohjeet ilmoittautumislomakkeen vahvistusviestissä. Voit maksaa leirin näiden ohjeiden mukaisesti.

- Leirilaskut toimitetaan pääsääntöisesti noin 3 viikkoa ennen leirin alkua niille, jotka ovat valinneet maksutavaksi laskun, sekä niille, jotka eivät ole maksaneet leiriä MobilePay:n kautta. Kesäleirien laskutus tehdään toukokuun aikana. Laskut lähetetään sähköpostitse ilmoittautumislomakkeelle merkittyyn sähköpostiosoitteeseen. Muistathan tarkistaa myös roskapostikansion. Mikäli laskua ei löydy, otathan yhteyttä hallinto- ja viestintäkoordinaattoriimme Roosa Nissiseen puhelimitse arkisin klo 9-15, p. 050 337 4244, tai sähköpostitse osoitteeseen roosa.nissinen@4h.fi.

10. Tuleeko lapseni olla 4H:n jäsen osallistuakseen leirille?

- Kyllä. Kaikkien Pääkaupunkiseudun 4H:n toimintaan osallistuvien lasten tulee liittyä joko Espoon, Helsingin tai Vantaan yhdistyksen jäseneksi. Leireille osallistuvien lasten jäsenyys ja jäsenlaskut tarkastetaan ennen leirien alkua. Tarkastamme jäsenyyden tilan kesäleirien osalta toukokuussa ennen leirin alkua. Mikäli jäseneksi liittymistä ei ole tällöin tehty, liitämme lapsen Pääkaupunkiseudun 4H:n jäseneksi. Talvi- ja syyslomaleirien osalta jäsenyys tarkistetaan mahdollisimman pian ilmoittautumisen jälkeen, kuitenkin ennen leirin alkua. Jäsenyyden hinta on 40e/vuosi. Jäsenmaksu ei sisälly nettisivuilla ilmoitettuihin leirien hintoihin.

11. Mistä tiedän onko lapseni jo 4H:n jäsen?

- Voit tarkastaa jäsenyyden sähköiseltä jäsenkortilta. Mikäli jäsenyyttä ei löytynyt, voit liittyä jäseneksi täältä. Mikäli kirjautumisessa tai jäseneksi liittymisessä tulee jokin ongelma, voit olla yhteydessä hallinto- ja viestintäkoordinaattoriimme Roosa Nissiseen puhelimitse arkisin klo 9-15, p. 050 337 4244, tai sähköpostitse osoitteeseen roosa.nissinen@4h.fi.

12. Lapseni on osallistumassa leirille eikä jäsenlasku ole vielä saapunut.

- Jäsenlaskutuksesta huolehtii erillinen toimija. Laskut lähetetään uusille jäsenille aina kerran kuussa ja ne saapuvat postitse. Suosittelemme suorittamaan jäsenmaksun rekisteröinnin yhteydessä, jotta jäsenyys on varmasti voimassa leirin aikana, eikä laskun maksaminen unohdu. Vanhoille jäsenille pystymme välittämään jäsenlaskun sähköisesti, mikäli lasku on kadonnut. Voit pyytää uutta laskua hallinto- ja viestintäkoordinaattoriltamme Roosa Nissiseltä roosa.nissinen@4h.fi.