Usein kysytyt kysymykset
Mikä on Helppi?
Helppi on valtakunnallisesti käytössä oleva sovellus, joka on tarjoaa palveluita myös pääkaupunkiseudulla. Helppi-sovelluksen kautta voit tilata helposti Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistyksen työllistämän nuoren auttamaan arjen askareissa. Helppi- sovellus ladataan sovelluskaupasta ilmaiseksi. Sovelluksen tarkoituksena on yhdistää palveluiden tarvitsijat sekä innokkaat, tehtäviinsä perehdytetyt nuoret.
Millä alueilla Helppi toimii?
Helppi-keikkatyötä voit tilata pääkaupunkiseudulla Helsingin, Espoon ja Vantaan alueilla.
Mitä palvelua voin tilata Helpin kautta?
Helpin kautta voit tilata nuoria esimerkiksi siivoukseen, lemmikinhoitoon, piha- ja puutarhatöihin, ikäihmisen avuksi tai nurmikon leikkaajaksi jne. Kirjautumalla Helppiin tai soittamalla meille saat selville tämänhetkiset tilattavissa olevat palvelut!
Mitä palvelu maksaa?
Lemmikinhoidon hinta on 23 €/h ja muiden palveluiden hinta on 27 €/h. Kaikkien palveluiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Sunnuntaisin ja pyhäpäivinä hinta on kaksinkertainen. Puhelimella tilatessa lisäämme laskun yhteyteen laskutuslisän 5 €/lasku.
Miten tilaus siis tehdään?
Kun rekisteröidyt Helppiin, löydät jokaisen palvelun omat kuvakkeet sovelluksesta. Valitse haluamasi palvelu ja pääset tekemään tilauksen. Tarkemmat ohjeet tilauksen tekemiseen löydät täältä.
Uskaltaako Helppiin kirjata kaikki omat tiedot? Ketkä ne näkee?
Kyllä uskaltaa, tietosi näkyvät vain Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistyksen työntekijöille ja tilaamaasi keikkaa tarjoaville nuorille. Voit kirjoittaa tilaukseen kaupunginosan, jossa tarvitset palvelua ja sopia yksityiskohdista työntekijän kanssa chat-keskustelun kautta. Chat-keskustelun näkevät työntekijäksi valittu nuori ja 4H-yhdistyksen työntekijät.
Mikä chat?
Chat-keskustelu on Helppi-sovelluksesta löytyvä toiminto, jossa voit keskustella nuoren kanssa aikataulusta ja tarkentaa esimerkiksi osoitetiedot ja työnkuvan.
Ketkä palvelua tuottavat?
4H-yhdistyksen palveluksessa olevat nuoret työntekijät. Kaikki nuoret ovat koulutettu ja perehdytetty keikkatöihin. 4H-yhdistys toimii nuorten työnantajana ja hoitaa palkanmaksun ja muut työnantajan velvoitteet.
Voinko itse valita työntekijän?
Kyllä! Voit selata työntekijöitä, lukea heistä lisätietoa heidän profiileistaan ja jättää kohdennetun tilauksen haluamallesi nuorelle. Vaihtoehtoisesti voit jättää avoimen tilauksen, johon työstä kiinnostuneet nuoret vastaavat. Chat-keskustelun avulla voit kuvailla tehtävää tarkemmin kiinnostuneille nuorille ja vertailla heidän työkokemustaan. Lopuksi voit valita kiinnostuneista nuorista sopivimman tehtävään.
Miten työturvallisuus? Vakuutukset?
Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistys vastaa nuorten työturvallisuudesta ja nuoret ovat koulutettu noudattamaan työturvallisuussäädöksiä. Asiakas on omalta osaltaan vastuussa nuorten työturvallisuudesta varmistaen, että työntekopaikka on turvallinen sekä mahdolliset asiakkaalta tulevat työvälineet ovat kunnossa ja täyttävät turvallisuussäädökset.
Miten maksan tehdyn työn?
Kun asiakas on kuitannut työn tehdyksi Helppi-sovelluksessa, Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistys lähettää laskun sinulle seuraavan kuun loppuun mennessä.
Tulevaisuudessa Helppi-sovellukseen on tulossa myös mahdollisuus maksaa työkeikat kortilla työn suorittamisen jälkeen.
Onko palvelu kotitalousvähennyskelpoista?
Kyllä on (pl. lemmikinhoito). Maksettu lasku toimii tositteena kotitalousvähennystä varten.
Mistä nuoret saavat työvälineet?
Lähtökohtaisesti työt tehdään aina asiakkaan välineillä. Asiakkaan vastuulla on, että välineet ovat kunnossa ja täyttävät työturvallisuuden asettamat vaatimukset. Tarvittaessa asiakas perehdyttää nuoren käyttämään tarvittavia koneita/laitteita.
En osaa tai pysty käyttämään Helppi-sovellusta. Pystynkö tilaamaan nuoren töihin muulla tavalla?
Ei hätää! Jos Helppi-sovelluksen käyttö ei onnistu, otamme keikkatilauksia vastaan myös puhelimitse. Teemme tilauksen puolestasi. Puhelimella tilattuihin tilauksiin lisäämme 5 euron laskutuslisän. Palvelemme teitä puhelimitse arkisin klo 9-15: 050 337 2965.